Chroniqueur

avril 2016
Chroniqueur
Description

Chroniqueur avec tribune sur lalibre.be depuis plus de 1an sur le marketing

digital.

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Chroniqueur avec tribune sur lalibre.be depuis plus de 1an sur le marketing

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Détails de la réalisation
work
Client
LA LIBRE
place
Localisation
Brabant Wallon
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Business
public
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Régional
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Services proposés
Marketing de contenu
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KANAL Centre Pompidou

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juillet 2018
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KANAL Centre Pompidou

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L'Equimag

L'Equimag

juillet 2015
juillet 2015

L'Equimag

Since it first appeared in 2008, L’équimag has been the leading magazine for equestrian sport in French-speaking Belgium. All disciplines are covered and readers appreciate the high-quality editorial standards and attractive photography and layout. L’équimag is more than a magazine that is published eight times a year. It can also be found online (www.lequimag.be), has a strong social media presence (over 4,000 followers on Facebook) and recently introduced a free monthly e-newsletter.

L'équimag has grown steadily since its inception. Thanks to our team’s thorough knowledge of the target group and wealth of content marketing experience, we’ve delivered a product that has been the catalyst for a 360-degree brand strategy. Each channel confirms L'équimag as a ‘thought leader’ and strengthens the ties with equestrian enthusiasts. The success of L'équimag also allows scope for experimenting. We’re already working on some new features for the months ahead.

A repositioning of the magazine, a new layout, new services (such as free ads), CMS optimisation, online information modules, monthly e-newsletter, etc. Focusing on the details makes all the difference. And yields results. A recent survey shows that readers almost unanimously love the magazine. The website is growing in popularity. Did you know that the number of unique web visitors has increased every quarter for the past three years, with the result that the number of visitors has multiplied by a factor of 9?

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Activation de marque

Activation de marque

août 2017
août 2017

Activation de marque

Entre 2010 et 2012, nous avons contribué à remettre en selle une vieille liqueur très classe mais un peu obsolète. Plutôt que d’essayer de promouvoir Grand Marnier, nous avons inversé l’approche en proposant un contenant inédit, original et très branché : Le Grand’O était né. Nous avons investi des événements très prisés tels que les apéros urbains. Résultat : une Grand’O mania qui a permis à une nouvelle génération de découvrir la subtilité de Grand Marnier au travers de quelques cocktails simples. Déclinaison ensuite en promotion retail avec le pack Grand’O.

Image de marque & branding
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avril 2016
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