CC De Ploter

septembre 2014
CC De Ploter
Description

The image of this brochure is a cheerful dog which represents loyalty, just as the audience of CC De Ploter. Because of the upcoming changes, the dog is excited. This is represented in his body language and his wagging tail. The technique used to acc

CC De Ploter

septembre 2014
Description

The image of this brochure is a cheerful dog which represents loyalty, just as the audience of CC De Ploter. Because of the upcoming changes, the dog is excited. This is represented in his body language and his wagging tail. The technique used to acc

Détails de la réalisation
work
Client
CC De Ploter
place
Localisation
Brabant Flamand
business
Secteur du client
Voyage et Loisirs
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Branding
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Cora Messancy

Cora Messancy

octobre 2017
octobre 2017

Cora Messancy

Architecture, Design, Signage : https://www.youstudio.eu/mesancy

 

Major commercial space dominated historically by the hyper market

Global mission of architecture, signage for the extension and renovation of the joint spaces at Shopping Cora.

Image de marque & branding
Innovation
Design & graphisme
3D
Storeganizer

Storeganizer

mars 2016
mars 2016

Storeganizer

Storeganizer is an original creation by the Belgium-based automotive expert conTeyor. With Storeganizer, conTeyor builds on its experience as the leading expert in the niche market of textile-based, state of the art, tailor-made returnable and cost-effective packaging solutions to offer an innovative storage solution that resolves the issue of dealing with small, slow-moving stock items.

Living Stone developed the marketing plan, develops the go2market strategy and tools for Benelux and UK.

Image de marque & branding
How to be 'iu'...

How to be 'iu'...

octobre 2014
octobre 2014

How to be 'iu'...

Equiform was the name of a well-established parapharmaceutical chain in Belgium. After some years the brand had become obsolete and no longer corresponded to the services and products it offered.

Hoet&Hoet helped the client define its vision, mission and values in order to develop a brand that is in tune with itself: a brand with ‘better-being’. The name ‘Equiform’ no longer reflected this philosophy and the strength of the group. Hoet&Hoet set up brainstorming sessions with the client in order to find a new brand name that is aligned with this way of thinking.

‘iU’ (pronounced ‘you’) was created because it is directed to everyone, with a different product and advice for every particular need, and because the customer is always at the centre. Hoet&Hoet played on the strength of simplicity and gave new meaning to the brand with a short name, a soothing color and round enveloping typography. The same concept was then translated in-store, with the help of various professionals, through careful and detailed work in materials, lighting and navigation. The goal was to make customers comfortable in a friendly environment with simple and clear navigation that allows them to choose if they wish to be guided or left free to shop.

This mutual partnership of different professionals was reflected in a new identity with high recognition that stands out thanks to its uniqueness. Like you.

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Design & graphisme
Nostalgie - Gold Effie Award

Nostalgie - Gold Effie Award

novembre 2015
novembre 2015

Nostalgie - Gold Effie Award

• Print ads

• Video for TV + Cinema

• Activation

• Digital

Une furieuse envie de chanter (et d'écouter Nostalgie) En utilisant les paroles de chansons pour raconter des histoires universelles et en faisant appel à la mémoire musicale des auditeurs, la campagne déclenche une furieuse envie de chanter. Une campagne participative qui interpelle le public de manière ludique et contagieuse Chaque communication raconte une histoire créée à partir d'extraits de chansons (en français et en anglais). Le public reconnaît ou cherche, parfois en chantant, les morceaux de chansons utilisés. Une fois l'histoire intégrée par son lecteur, au moins un des extraits laisse des traces dans la tête de ce dernier. Une campagne qui réaffirme l'expertise musicale de Nostalgie et atteint une certaine universalité La campagne légitime Nostalgie dans sa position de radio musicale de référence en démontrant à son public qu'elle partage les mêmes références, le même humour, les mêmes émotions à travers des chansons communément aimées.

Publicité
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Film
L'ISFCE te donne un nouvel avenir

L'ISFCE te donne un nouvel avenir

juillet 2015
juillet 2015

L'ISFCE te donne un nouvel avenir

L’I.S.F.C.E, Institut Supérieur de Formation Continue d’Etterbeek est une école de promotion sociale qui a pour vocation de permettre à ses élèves d’aboutir à l’obtention de diplômes supérieurs et d’évoluer dans leurs carrières et dans leurs vies professionnelles.

Notre agence a concocté une campagne on ne peut plus claire sur les capacités de cette école.

Toute ressemblance avec une marque ou un claim connu serait…

Het I.S.F.C.E., Hoger Instituut voor Permanente Vorming van Etterbeek, is een school voor sociale promotie die haar leerlingen aanzet om te streven naar een bachelor of gelijkwaardig diploma en te evolueren naar een stabiele carrière en een succesvolle professionele loopbaan.

Ons agentschap bedacht een campagne die geen twijfels over de capaciteiten van de school overlaat.

Elke gelijkenis met een bekend merk en hun claim is…

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