Campagne Branding : Print & Web

août 2016
Campagne Branding : Print & Web
Description

[ La Villa Balat - in progress ]

 

 

Présentation client 

 

- Work in progress - 

 

Presentation projet 

 

L'architecte Balat, concepteur des serres de Laeken, a créé la Villa Balat blanche et épurée. C'est donc tout naturellement que l'identité visuelle que nous avons créée pour la chambre d'hôtes de Muriel reflète cette ambiance sereine. Elle se base sur un logo gris bleu en traits fins, dont l'allure générale n'est pas sans rappeler les ferronneries des balcons. Ce logo s'accompagne de cartes de visite et papier en-tête ainsi que d'un dessin épuré de la Villa elle-même. Le tout sera présent sur internet via un site web responsive qui permettra aux futurs hôtes d'avoir un aperçu de la Villa et de réserver l'une de ses trois magnifiques chambres. 

Avis aux amateurs de tranquillités et de balades à vélo qui veulent découvrir Namur...

Campagne Branding : Print & Web

août 2016
Description

[ La Villa Balat - in progress ]

 

 

Présentation client 

 

- Work in progress - 

 

Presentation projet 

 

L'architecte Balat, concepteur des serres de Laeken, a créé la Villa Balat blanche et épurée. C'est donc tout naturellement que l'identité visuelle que nous avons créée pour la chambre d'hôtes de Muriel reflète cette ambiance sereine. Elle se base sur un logo gris bleu en traits fins, dont l'allure générale n'est pas sans rappeler les ferronneries des balcons. Ce logo s'accompagne de cartes de visite et papier en-tête ainsi que d'un dessin épuré de la Villa elle-même. Le tout sera présent sur internet via un site web responsive qui permettra aux futurs hôtes d'avoir un aperçu de la Villa et de réserver l'une de ses trois magnifiques chambres. 

Avis aux amateurs de tranquillités et de balades à vélo qui veulent découvrir Namur...

Détails de la réalisation
work
Client
La Villa Balat
place
Localisation
Namur
business
Secteur du client
Location d'espaces
people
Audience
B2B et B2C
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
Branding
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Coyote

Coyote

octobre 2017
octobre 2017

Coyote

Image de marque & branding
Création de site internet
Publicité
E-mailing
Fokus Research & Development

Fokus Research & Development

février 2016
février 2016

Fokus Research & Development

Specifieke themabijlage bij Knack, met Nobelprijswinnaar François Englert. De bijlage focust zich op de research & development sector van België en beidt bedrijven een platform aan om hun boodschap te verspreiden. zowel de farmaceutica, robotica, biotech, industrie en IT-sector komen aan bod.

We combineren neutrale artikels, geschreven door professionele journalisten met branded content en advertenties om de nieuwswaarde hoog te houden en de branding positie van exclusieve partners te versterken.

Image de marque & branding
Lead Generation website Glamsmile

Lead Generation website Glamsmile

août 2018
août 2018

Lead Generation website Glamsmile

De vorige website van Glamsmile converteerde helemaal niet meer. Dit om diverse redenen: onvoldoende duidelijkheid over wat de activiteit was, weinig attractieve lay-out en vormgeving, niet responsief, zwakke copywriting en hermetische, ondoordringbare structuur zonder veel usability. Ook de organische Google ranking was nagenoeg onbestaande op de belangrijkste keywords.

Kortom een heel nefaste user experience waardoor er maar weinig aanvragen voor een 'smile advies' meer binnenkwamen.

De nieuwe website, met een nieuwe heldere lay-out, klare teksten, toegankelijke structuur en een intensief content marketing programma verviervoudigde het aantal leads.

 

Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Création de site internet
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Photographie
Réseaux sociaux
Référencement naturel
Planification médias
Publicité
E-mailing
Publicité en ligne
Van Echelpoel goes... Manna

Van Echelpoel goes... Manna

août 2017
août 2017

Van Echelpoel goes... Manna

Meet Manna

Manna is a fast moving, family-owned business that has been producing divine pasta sauces and condiments since 1935. The brand focuses on great taste, quality of the ingredients and convenience with families being their main target audience.

 

The Brief

Manna is well known for its qualitative range in which it tries to use the best products – from Italian tomatoes to Belgian beef. But how do we get this message across to future generations? How do we create awareness and likeability with students or young parents who don’t have the time to watch TV?

Following the Best performing video Award 2017 we won at the Digital Marketing Awards, the challenge was on to create another campaign that would draw attention and position Manna as a fun and challenging Belgian FMCG brand.

 

What was our strategy?

In times when fake news andv hacking seem to be the hot topics, we decided to use these elements in our next campaign. To create the buzz we were looking for, we decided to hack the newest video of popular Belgian band Van Echelpoel. Van Echelpoel was with his first single ‘Ziettemdoen’ (local slang which could be translated to ‘check ‘m out’). We decided to hack his second single ‘Waddistjom’ (‘what's your problem?’) in which people call him to get the party started.

In this song you can call “Jef" (being his first name). We changed it into “chef", being the guy you can give a call when you’re hungry. We launched the video via a special FB page we called 'Belgisch Gehackt’. You can see the result of the hacked video here. Only after one week we reached 47% of our target group via social media (with a minimum media spent). The hacked video was picked up by the media; giving it an extra buzz.

 

Why are we so proud of this project?

Once again we managed to create a playful campaign that was liked by our client and target group and was picked up by the media. We had lots of fun during the making and managed to get a very popular music artist to perform in our campaign. The result: a cheque of €20.000 we could hand out to a good cause ‘Clini Clowns’.

A new song, a new hoax and once again Manna being the brand that entertained and surprised our consumers and future generations with a modest budget, using social media and video.

 

Stratégie digitale
Image de marque & branding
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Sam & Pippa - een strandspeelpunt voor kinderen

Sam & Pippa - een strandspeelpunt voor kinderen

mai 2017
mai 2017

Sam & Pippa - een strandspeelpunt voor kinderen

Westtoer is a company responsible for tourism and recreation in the Province of West Flanders. The Westtoer team was setting up a toy lending library, the perfect pit stop for grandparents who are visiting the Belgian coast with their grandchildren.

Westtoer is een provinciebedrijf dat zich inzet voor toerisme en recreatie in West-Vlaanderen. Het team van Westtoer wilde met het strandspeeltpunt een uitleenpunt op poten zetten voor speelgoed voor op het strand en in het water. Het is de ideale pitstop voor grootouders die met hun kleinkinderen aan de Belgische kust verblijven.

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