AccueilBelgiqueBruxellesDesign & graphismeBROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL

BROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL

octobre 2015
BROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL
BROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL
BROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL
Description

Dans le cadre du contrat de quartier durable Masui (vieux Quartier Nord de Bruxelles), la parole a été donnée aux différents habitants du quartier…

BROCHURE PROJET DE DÉVELOPPEMENT INTERCULTUREL

octobre 2015
Description

Dans le cadre du contrat de quartier durable Masui (vieux Quartier Nord de Bruxelles), la parole a été donnée aux différents habitants du quartier…

Détails de la réalisation
work
Client
ASBL BRAVVO
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Sans but lucratif
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Local
settings
Services proposés
Graphisme
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Refonte site web Gowie Solutions Online

Refonte site web Gowie Solutions Online

septembre 2017
septembre 2017

Refonte site web Gowie Solutions Online

Stratégie digitale
Ergonomie (UX/UI)
Création de site internet
Design & graphisme
Référencement naturel
3D modeling illustration

3D modeling illustration

mars 2018
mars 2018

3D modeling illustration

Design & graphisme
3D
iOS & Android - App for Brussel's Lawyers

iOS & Android - App for Brussel's Lawyers

mars 2018
mars 2018

iOS & Android - App for Brussel's Lawyers

The application allows you to stay up-to-date on upcoming conferences, symposia or training sessions organized by the French Bar of Brussels through the News and Agenda sections. It also gives you access to the lawyers directory of the Brussels Bar, as well as the secure Intranet for lawyers only, including contact information for the courts.

Ergonomie (UX/UI)
Design & graphisme
Application mobile
L'Echo - Le PTB

L'Echo - Le PTB

août 2017
août 2017

L'Echo - Le PTB

Animation about the "PTB" ("Belgian Labor Party") for the occasion of the release of the article Behind the smile of friend Raoul in the Belgian newspaper L'Echo. The challenge of this video was to have an animation both playful and serious at the same time.

Design & graphisme
Animation
Réseaux sociaux
Bandenspanningscampagne 2017

Bandenspanningscampagne 2017

juillet 2016
juillet 2016

Bandenspanningscampagne 2017

De jaarlijkse preventie- en veiligheidscampagne

Recytyre staat in voor de recyclage en verwerking van oude banden. Maar ook preventie en veiligheid zijn belangrijk. Zo kom je snel uit bij de staat van de banden en de bandenspanning. Het is zoals de BOB-campagne: iedereen ziet wel het belang in, maar zelf actie ondernemen, daarvoor is permanente sensibilisering nodig. Vandaar onze jaarlijks terugkerende campagne, getypeerd door slimme unbound tactieken. Met een uitstekend evenwicht tussen inbound en outbound marketing streven we naar een maximaal bereik en return.

Tijdens de laatste campagne begin 2017 lieten we peuters op een ludieke manier het verhaal vertellen. De insteek? ‘Wacht niet op je kinderen, check zelf je bandenspanning’.

De campagnesite www.veiligeband.be was de draaischijf met – je raadt het al – veiligheid als belangrijkste thema. Een webstek doorspekt met handige tips, snappy video’s, een wedstrijd, onderzoeksresultaten …

Inbound: onderzoek, online video en social

Startpunt voor onze inbound aanpak was het brede publieksonderzoek, in samenwerking met het BIVV en voorafgaand aan de campagne.

  • Enerzijds leverde het ons relevante consumer insights op om de campagne-inhoud verder te verfijnen en de focus van de content te bepalen.
  • Anderzijds mondde het delen van de inzichten met pers en media uit in waardevolle free publicity, een ideale traffic driver bij de aanvang van de campagne.

Binnen het inbound gebeuren vormden online video’s het zwaartepunt. Deze werden gretig bekeken en gedeeld, met YouTube als driver voor visibiliteit en traffic. Resultaat: een YouTube Ads Leaderboard. Met deze award bekroonde Google de best bekeken YouTube commercial in het eerste trimester van 2017 (check de cijfers op www.ab.be/ab-wint-youtube-ads-leaderboard/). Niet zomaar een award dus, maar gebaseerd op objectieve data:

  • organisch en betaald bereik
  • kijkduur
  • retentie

De award krijgt nog meer glans als je weet dat het om een totaal mediabudget van amper €12.000 ging (voor 3 VL + 3 FR commercials).

Ook de impact van de social media was groot en kreeg een extra boost via de samenwerking met zorgvuldig geselecteerde influencers. Zij vertimmerden onze boodschap met een leuke twist tot (schijnbaar) nieuwe content. Zelfs de wereldberoemde Bengaalse kater Thor (www.instagram.com/bengalthor) werkte met plezier mee (https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1206478739405624/). Rani Cucicov, ‘manager’ van Thor, getuigde bij Van Gils en Gasten over het waarom van de samenwerking met Recytyre: https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1313954645324699/. Opnieuw gouden free publicity!

Outbound: activerende POS en radio

Outbound mikten we vooral op het bereiken van de doelgroep (de autobestuurder) op het juiste moment. Enerzijds was er het POS-materiaal in bandencentrales, garages en Q8-tankstations.

Anderzijds was er een stevig radioluik. Naast de klassieke radiospots was er ook een creatieve samenwerking op met MNM waarbij de luisteraars kans maakten op een slipcursus. In dat kader maakten en postten Peter Van De Veire en sidekick Julie Van den Steen van de ochtendshow een online filmpje. Tijdens de dag van de slipcursus ging MNM bovendien live vanop het circuit waar de winnaars hun slippertjes maakten (www.facebook.com/MNMbe/videos/10154904450529454/). Goed voor extra campagnebuzz en maximale interactie met luisteraars. Zo gebruiken we radio op zijn sterkst: als een community-medium.

Slotsom: dankzij de boodschap met een hoog likeability gehalte en de uitgekiende mix van online en offline zorgden we voor extra bewustwording en zetten we heel wat mensen aan tot actie en gedragsverandering.

Publicité
Design & graphisme
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.