AccueilBrightfish - The Curiosity Click

Brightfish - The Curiosity Click

novembre 2018

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novembre 2018
art directiion
strategy
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edm
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video production
creative copywriting
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CRM
creative advertising
content creation
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Détails de la réalisation
work
Client
Brightfish
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Médias
people
Audience
Business to Business
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Stratégie digitale, Ergonomie web (UX), Marketing de contenu, Stratégie de web analytics, Communication innovante, Création de site internet, Graphisme, Rédaction de contenu, Publicité, Publicité en ligne
today
Période de collaboration
janvier 2018
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Réalisations crées par d'autres agences

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NESTLE // Babies

NESTLE // Babies

mai 2016
mai 2016

NESTLE // Babies

ENG / This movie is the making of an advertising spot intended for Brand Content on social media for Nestle

FR / Ce film est le making of d'une pub destinée à servir pour du "Brand Content" sur les réseaux sociaux de la marque Nestlé.

Vidéo
Publicité
Amalou

Amalou

décembre 2017
décembre 2017

Amalou

Amalou is a brand new health center that focus on helping people getting {feeling} better. The place will gather paramedical professionals, yoga, cooking and beauty classes, etc.

Image de marque & branding
Design & graphisme
E-BUSINESS RESPONSIVE "GRANDES CONFERENCES"

E-BUSINESS RESPONSIVE "GRANDES CONFERENCES"

octobre 2015
octobre 2015

E-BUSINESS RESPONSIVE "GRANDES CONFERENCES"

Les Grandes Conférences Liégeoises confie à dOPPIO la mise à niveau de son site internet : responsive design, CMS, gestion des commandes ou encore newsletter, font l'objet de cette amélioration.

Stratégie digitale
VOO : THIS WAS LOUISE’S PHONE

VOO : THIS WAS LOUISE’S PHONE

mai 2018
mai 2018

VOO : THIS WAS LOUISE’S PHONE

Cyber bullying is a serious issue, which has reared its ugly head over the past couple of years in step with the development of social media and the appearance of new types of mobile messaging. One example is the story of Louise, a young girl who committed suicide in 2014 after falling victim to cyber bullies.

VOO, as an Internet and mobile provider, and Air have developed an interactive experience based on the contents of Louise’s phone. On the mini website ‘letelephonedelouise.com’, visitors can explore a real-life installation that features 600 balloons, each of which displays a hateful message. These balloons symbolise text bubbles (Texts, Whatsapp, Facebook…) and together illustrate the significant amount of messages the victim received in just 5 days. Visitors are guided through the experience by the voice of Louise’s father, who recounts his daughter’s story.

Afterwards, visitors can take action against cyber bullying by signing and sharing a manifesto on the fundamental sense of respect for others online. The names of those signing the manifesto then automatically appear on the walls of the installation. Victims and witnesses of cyber bullying, in turn, will find all the necessary resources to successfully deal with this issue. We launched the website with TV spots and banners.

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Relations publiques (RP)
Réseaux sociaux
Evénementiel
Planification médias
Publicité
Lancement de l'application Digiwellness

Lancement de l'application Digiwellness

mars 2016
mars 2016

Lancement de l'application Digiwellness

Création du site Internet et d'une campagne e-marketing pour le lancement de l'application Digiwellness. 

SEA via les outils Google de Search et de téléchargement d'application

SMA sur Facebook et le ciblage d'audience via les pixels

Remarketing sur toutes les plate-formes display

Stratégie digitale
Vidéo
Publicité en ligne

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