Bee Nature, soins à base de miel

septembre 2016
Bee Nature, soins à base de miel
Description

Bee Nature est une nouvelle gamme de soins cosmétiques à base de miel. Les produits sont d’origine naturelle et ne contiennent pas de phenoxyethanol, de paraben et d’huile minérale. La gamme est  composée de 7 produits destinés à un usage quotidien.

Nous avons développé l'identité visuelle (logo, charte graphique), la gamme de packaging et nous nous occupons également de la communication retail.

Bee Nature, soins à base de miel

septembre 2016
Description

Bee Nature est une nouvelle gamme de soins cosmétiques à base de miel. Les produits sont d’origine naturelle et ne contiennent pas de phenoxyethanol, de paraben et d’huile minérale. La gamme est  composée de 7 produits destinés à un usage quotidien.

Nous avons développé l'identité visuelle (logo, charte graphique), la gamme de packaging et nous nous occupons également de la communication retail.

Détails de la réalisation
work
Client
Bee Nature SA
place
Localisation
Brabant Wallon
business
Secteur du client
Pharmaceutique et Biotech
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
National
settings
Services proposés
Branding
A la recherche d'une agence fournissant le même type de service ?Lancer un projet

Réalisations crées par d'autres agences

Jetez un oeil aux dernières réalisations publiées sur Sortlist.
Authentiek familiebedrijf in een modern jasje

Authentiek familiebedrijf in een modern jasje

février 2018
février 2018

Authentiek familiebedrijf in een modern jasje

Ontdek het volledige verhaal hier.

 

Al 65 jaar bewerkt en plaatst Granite Works Otten natuursteen met veel passie. Om de toekomst te verzekeren, was het echter tijd om met een eigentijds imago uit te pakken. Een nieuwe toonzaal stond hoog op het to do-lijstje, net als een professionele communicatieaanpak. Op 6 weken tijd bouwden we Granite Works Otten om tot een sterk en tijdloos merk.

 

Onderzoek van Trends toont dat 3 op de 4 bedrijven in België een familiale insteek heeft. Ze vormen zonder twijfel de ruggegraat van onze economie. Granite Works Otten past perfect in dit plaatje: met de vierde generatie aan boord én bijna 65 jaar op de teller is het een rasecht familiebedrijf. Vader Ivan, moeder Diane en zoon Kevin ... de passie spat eraf.

 

Zoals bij veel familiebedrijven is Granite Works Otten volop bezig de toekomst te verzekeren. Zo krijgt momenteel een nieuwe toonzaal vorm. Maar ook een professionele communicatieaanpak stond hoog op het lijstje. En hier komen wij in het verhaal.

 

Stenen tijdperk

Het logo, de bijhorende huisstijltoepassingen en infobrochures dateerden van dik 10 jaar geleden. In communicatietijd geteld: het stenen tijdperk ;-). Samen met Ivan, Diane en Kevin staken we 6 weken lang de handen uit de mouwen om Granite Works Otten in een eigentijds en fris jasje te steken. Het resultaat? Een krachtig logo, catchy slogan, mooie foto’s, levendige Facebook- en Instagrampagina, sprekende brochures en nog veel meer.

 

Uit de startblokken

Beginnen deden we met een uitgebreide kick-off meeting. Een halve dag lang leerden we alles over Granite Works Otten: wat hun sterktes zijn, welke verbeterpunten op tafel liggen, wat het productie- en bewerkingsproces van natuursteen inhoudt, hoe leveringen plaatsvinden, een rondleiding op de werkplaats... Op basis hiervan schreven we een identiteitsbepaling: een strategische nota die we doorheen alle volgende stappen raadpleegden.

 

De uitdaging? In de toekomst wil Granite Works Otten groeien met duurzame, creatieve én op maat gemaakte binnen- en buitenoplossingen in natuursteen.

 

Krachtig, betrouwbaar en opvallend

De eerste anderhalve week stond in het teken van een nieuw logo. We gingen samen met KASPAR op zoek naar een visueel krachtig en opvallend logo dat tegelijk betrouwbaarheid uitstraalde. Het resultaat mag je zelf beoordelen, maar wij zijn alvast heel enthousiast!

 

De grijsblauwe kleur is afgeleid van de blauwe steen van Carrières du Hainaut, één van de absolute topmerken van Granite Works Otten. De gekartelde rand staat symbool voor de ruwe steenplaten die ze met kennis en vakkundigheid tot de gewenste toepassing verwerken. Door te kiezen voor kapitalen komt het logo zelfzeker over. De sobere, duidelijke typografie doet het logo betrouwbaar en stevig ogen, zonder dat het te zwaar wordt. Door zijn vorm tenslotte is het logo van ver herkenbaar en gemakkelijk te gebruiken van klein tot groot formaat.

 

De baseline ‘Creating dreams in stone’ vat goed samen wat Granite Works Otten wil bereiken: de droomkeuken, -badkamer, –trap of … van hun klanten realiseren en dit in natuursteen. Je kan de baseline los van het logo gebruiken, maar het blijft er door hetzelfde lettertype altijd visueel aan gelinkt.

 

Huisstijltoepassingen én beeldmateriaal

Tijdens week 2 en 3 van onze sprint namen we de huisstijltoepassingen van Granite Works Otten onder de loep. Een flyer, twee brochures, presentatiemap, werfborden, spandoeken, naamkaartjes, enveloppen, briefhoofden, vrachtwagenstickers én heel wat administratieve documenten (van offerte, leverbon, bestelbon, werkbon tot factuur) passeerden de revue.

 

We schakelden een professionele fotograaf in om een tiental referenties in beeld te brengen, samen met het productieproces en plaatsing. Waarom goede beelden cruciaal zijn, lees je in deze HiPPO-blog. Ook het schrijven van de teksten namen we voor onze rekening.

  

Per huisstijltoepassing werkten we een aantal creatieve voorstellen uit. Granite Works Otten beschikt nu over alle nodige communicatiemiddelen om professioneel én modern voor de dag te komen.

 

Online communicatie professionaliseren

De volgende 2 weken schakelden we over naar de online communicatiekanalen. De consument van vandaag informeert zich immers graag uitgebreid online voor ze nog maar een stap richting winkel of showroom zetten.

 

De bestaande website kreeg een kleine opfrisbeurt, we professionaliseerden de Facebook- enInstagrampagina en ze worden gevuld met leuke posts. We stelden een contentplan op voor de komende maanden en lanceerden de eerste advertenties. Volg hen dus zeker op deze social media. Wedden dat je mooie zaken tegenkomt die je ideeën geven voor jouw (ver)bouw(ingen)? :-)

  

Tenslotte voerden we een zoekwoordenanalyse uit (lees: hoe mensen op Google zoeken naar de producten die Granite Works Otten verkoopt). En kopppelden hier een heuse Adwords-campagne aan.

 

Spannende lancering

In de laatste week knoopten we alle losse eindjes aan elkaar, bestelden we het eerste drukwerk, zetten het contentplan in actie en ... bereidden we de lancering voor. Een spannende moment voor ons en voor Granite Works Otten.

 

We zijn niet alleen trots op de (re)branding, maar vooral dankbaar voor de ‘steengoede’ samenwerking met Ivan, Diane en Kevin. We wensen hen alle succes!

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Branding for a cosmetic brand

Branding for a cosmetic brand

septembre 2016
septembre 2016

Branding for a cosmetic brand

Branding for new organic skin care products: logo, branding, packaging.

Image de marque & branding
Logo-Type / Branding for Macassy

Logo-Type / Branding for Macassy

avril 2016
avril 2016

Logo-Type / Branding for Macassy

Maccasy is a Brussels company which provides video montage, clips, and motion designs.

Image de marque & branding
Cap Brabantia

Cap Brabantia

décembre 2017
décembre 2017

Cap Brabantia

Cap Brabantia est un centre d’aide à Bruxelles-Capitale qui accueille toute personne, sans distinction aucune. Nous avons été sollicités pour la refonte de leur logo ainsi que de leur site internet.
Mélange de mains entrelacées et d’une croix, le logo rappelle les valeurs de solidarité et d’entraide. De la même façon, nous avons créé un site internet fonctionnel et structuré, permettant de distinguer les domaines d’intervention de Brabantia et d’identifier ses 4 antennes. Photos et organisation des contenus ont également été au centre de nos intentions, pour caractériser l’aspect humain du centre. capbrabantiacaw.be

Image de marque & branding
Création de site internet
Design & graphisme
Louis Delhaize airport

Louis Delhaize airport

octobre 2017
octobre 2017

Louis Delhaize airport

Image de marque & branding
Design & graphisme
3D

Laissez-nous vous guider vers la bonne agence

Du web design aux campagnes de pub, nous vous guidons vers les agences qui répondent à vos besoins et budget. Comparez-les et sélectionnez celle qui vous convient le mieux.

J'ai besoin d'une agence

100 % gratuit - Les frais sont pris en charge par les agences voulant collaborer avec vous.