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Assez rigolé, allons voter.

février 2016
Assez rigolé, allons voter.
Description

Une campagne non-culpabilisante, mais ludique, drôle, participative, voire décalée dans le but d'inciter les Belges à se rendre aux urnes. 

Les médias que nous avons utilisés sont : des affiches Face-to-face, des cartes boomerang, des vidéos web et un site participatif où toute personne pouvait écrire sa fausse bonne excuse. Donc, on pouvait en rigoler, lire les fausses bonnes excuses les autres, en parler avec ses amis, mais surtout y réfléchir : Aller voter ou pas. 

 

 

 

Assez rigolé, allons voter.

février 2016
Description

Une campagne non-culpabilisante, mais ludique, drôle, participative, voire décalée dans le but d'inciter les Belges à se rendre aux urnes. 

Les médias que nous avons utilisés sont : des affiches Face-to-face, des cartes boomerang, des vidéos web et un site participatif où toute personne pouvait écrire sa fausse bonne excuse. Donc, on pouvait en rigoler, lire les fausses bonnes excuses les autres, en parler avec ses amis, mais surtout y réfléchir : Aller voter ou pas. 

 

 

 

Détails de la réalisation
work
Client
Provote-initiative pluraliste
place
Localisation
Bruxelles
business
Secteur du client
Sans but lucratif
people
Audience
Business to Consumer
public
Portée géographique
Régional
settings
Services proposés
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Campaign com

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juin 2018
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Image de marque & branding
Film
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Licor 43 foodtruck

Licor 43 foodtruck

août 2018
août 2018

Licor 43 foodtruck

Creation of a Licor 43 branded food truck that produced original gastronomic recipes to place the product as a digestif and emphasise it's Spanish roots, with a suite of videos to communicate the recipes and experience. 

 

 

Image de marque & branding
Relations publiques (RP)
Evénementiel
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Brand image for a retailer

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décembre 2016
décembre 2016

Brand image for a retailer

Starting from one point of sale to 10 in Brussels, and then Paris…

Building a real brand, that can be recognized and differentiated from the other pizza’s offers on the market

Publicité
Image de marque & branding
Design & graphisme
Publicité en ligne
WORM PEOPLE

WORM PEOPLE

novembre 2014
novembre 2014

WORM PEOPLE

Leo Burnett Brussels, based at Ville de Bruxelles - Stad Brussel, Belgium has been asked to develop WORM PEOPLE for their brand Akatu Institute For Conscious ConsumptionProduct: Conscious Consumption in 2011. This campaign is known in the marketing & communication market for Public awareness, Commercials Archive, Akatu Institute For Conscious Consumption Adverts, Design, Branding.

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KdG - Hoe Groot Wil Jij Worden?

KdG - Hoe Groot Wil Jij Worden?

février 2018
février 2018

KdG - Hoe Groot Wil Jij Worden?

How we helped KdG to show students that they're the perfect school to realise your dreams

With 'Hoe Groot Wil Jij Worden?" we translated the KdG-vision of self-development and social impact into an engaging and inspiring project for all the KdG-stakeholders: potential students, students, teachers, employees and partners.

With ‘Hoe Groot Wil Jij Worden?’ KdG invites all stakeholders to determine which impact they want to make on society with the job they will do or are doing already. And here is the thing: In every job you can find greatness. And there is no benchmark: it is up to the person to determine what greatness means for him/her. The role of KdG in this? KdG Hogeschool is the ideal partner to help you exploit your potential and achieve your dreams. At your rhythm. In the educational course you have chosen.

‘Hoe Groot Wil Jij Worden?’ is a collaborative project with KdG Hogeschool. Together with the head of each department – 32 in total - we searched for the perfect image and lines to hit the right notes and inspire students about the possibilities of each programme. It resulted in 32 strong pieces of content, positioning every training course. And the potential dreams one can realise by doing this training course.

The kick off campaign for the project ran in cinema, social and on owned media. It was supported by projections on big buildings in Antwerp as well. These buildings served as the relevant contextual canvas for the dreams projected and matched the programme that can lead up to these dreams (e.g. the dreams matching the training course 'Photography' were projected on the Museum of Photography).

Stratégie digitale
Image de marque & branding
Stratégie de contenu
Rédaction et traduction
Réseaux sociaux
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