BeContent brand storytellers

Agency expert in Content Strategy, Branding & Positioning, Photography, Digital Strategy.

Profile verified by its owner & certified by Sortlist

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(1 reviews)
BeContent brand storytellers

About BeContent brand storytellers

Home - Belgium - Flanders - BeContent brand storytellers

This agency has already been claimed by its owner

Description

BeContent is een full service content marketing bureau. We maken voor uw doelpubliek relevante content, via het juiste kanaal, op het juiste moment.

Wij zijn storytellers die meeschrijven aan de verhalen van onze klanten.

 

Wat doen we:

Interne en externe communicatie. concept, strategie en creatie. online en offline. btob als btoc.

Lifestyle-content (food, mode, deco, beauty,...) is onze sterkte.

 

Hoe pakken we dit aan:

Redactionele knowhow. Zowel in woord als beeld. Met een groot professioneel netwerk.

 

Een greep uit onze referenties:

Carrefour, Scapa, Miele, njam!, JBC, Mayerline, Agfa Healthcare, Tailormate, VisitFlanders, Stad Mechelen, Clear Channel, Reworld Media, Medialaan, Triple Living,...

Awards or Nominations
stars
Pearl award
2016
gold
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(1 reviews)

LocationMechelen, Belgium

Languages

en
nl

Contact info

400 12 34 56 78

BeContent brand storytellers@BeContent brand storytellers.com

Social Media

Services

Services offered

We are active in different sectors
Content Strategy
  • In een contentstrategie leg je de strategische keuzes vast die je via content marketing ten uitvoer brengt. Content marketing is het middel, contentstrategie de redenatie. De grootste uitdaging daarbij is structuur aan te brengen zodat je keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar zijn.
Photography
Branding & Positioning
  • Hoe ziet je brandkey eruit? Wat is je brand mission en brand vision?
Digital Strategy

Interested by our service? Contact us now!

A few metrics about the agency

4
Services
1
Reviews
6
Works
6
Team members

Previous Works

Check the latest works made for our clients
6 work(s) uploaded
JBC

JBC

April 2017
April 2017

JBC

Een content strategie en beeldtaal neerzetten om ervoor te zorgen dat de verkoop van de kleding stijgt.

Content Strategy
Branding & Positioning
Photography
Digital Strategy
SCAPA

SCAPA

September 2016
September 2016

SCAPA

How to SCAPA?

 

Een lifestyle magazine voor SCAPA.

 

SCAPA is een Belgisch merk dat staat voor superieure kwaliteit, elegante en trendy mode en interieur. Het merk wordt geïnspireerd door traditionele familiale waarden, natuurlijke materialen en warme kleuren combinaties. De kwaliteit en duurzaamheid primeren bovenal. SCAPA kiest bewust voor lange termijnrelaties. Ze wil haar klanten betrekken bij de SCAPA-familie, zodat zij de SCAPA-lifestyle ten volle kunnen beleven.

 

 

Om dat te benadrukken, creëerde en realiseerde BeContent voor SCAPA nu een lifestyle magazine. Dit glossy magazine biedt een spannende content mix van mode en interieur, maar ook van beauty, lifestyle en cultuur. Je krijgt 144 pagina’s beleving in woord en beeld. De stijlvolle fotografie is, in combinatie met mooie styling en art direction, een streling voor het oog. Bovendien geven exclusieve interviews met designers, stylisten en modellen nieuwe inzichten en inspiratie. Het magazine verschijnt twee keer per jaar op 100.000 exemplaren en in twee talen.

Content Strategy
Simply you

Simply you

November 2016
November 2016

Simply you

Simply you is een lifestyle content platform van Carrefour.

Het doel is om de relatie met de klant te onderhouden en te versterken.

 

Content Strategy
VisitFlanders

VisitFlanders

September 2016
September 2016

VisitFlanders

Vlaanderen aantrekkelijk maken voor de MICE (Meeting, Incentive, congres, events) industrie? BeContent conceptualiseerde, visualiseerde en creëerde MeetinFlanders, een internationaal lifestyle magazine dat Vlaanderen op een stijlvolle manier als congres- en meetincentive bestemming in de kijker zet.

Toerisme Vlaanderen zet zich als strategie- en kennisgedreven overheidsdienst in om de duurzame ontwikkeling van het toerisme en van de toeristische sector in Vlaanderen en Brussel te bevorderen. Op die manier willen ze meer economisch rendement, tewerkstelling en sociaal welzijn realiseren.

 DE UITDAGING

Aan de hand van een glossy magazine wil Toerisme Vlaanderen Vlaanderen op een leuke, maar stijlvolle manier als congres- en meetincentive bestemming in de kijker zetten. Het doelpubliek zijn internationale meeting planners zoals associaties, bedrijven en agentschappen, meeting- en congresleden en gevestigde Belgische internationale associaties. De opdracht was met andere woorden het bedenken van een concept en het uitwerken van een B2B magazine voor de meeting industrie.

 DE OPLOSSING

Het concept is een lifestyle blad dat zowel aandacht besteed aan MICE gerelateerde onderwerpen als aan de productlijnen. Het is de bedoeling om mensen met verschillende interesses aan te spreken en Vlaanderen als aantrekkelijke meeting & incentive bestemming in beeld te brengen.

Er werd gefocust op 5 content drivers: inspiratie, conversatie, educatie, aspiratie en activatie. Door deze content drivers te vertalen naar 5 hoofdstukken, werd Vlaanderen in elk hoofdstuk naar voor gebracht als de expert.

 To taste & enjoy geeft tips over waar je lekker kan eten en waar je kan genieten van een drankje. De leukste bestemmingen in Vlaanderen vind je in ‘To take a break & relax’. ‘To explore & admire’ vertelt je meer over waar je meer te weten kan komen over de Vlaamse cultuur en geschiedenis. Om geïnspireerd te worden door mode en design, moet je naar het hoofdstuk ‘To create & inspire’. Tot slot kan je in ‘To meet & innovate’ meer te weten komen over waar je interessante mensen kan ontmoeten met wie je de passie voor kennis en expertise kan delen.

Content Strategy
eureka

eureka

September 2016
September 2016

eureka

Eureka, het innovatie-programma binnen Agfa Healthcare, wil wereldwijd innovatie bij haar werknemers aanwakkeren. Vanuit het idee dat er in ieder van ons een Einstein schuilt maakten we voor hen dit animatiefilmpje.

Agfa Healthcare is wereldwijd leider in de snel groeiende markt van geïntegreerde IT en beeldvormingssystemen, het aanbieden van een naadloze stroom van informatie aan zorginstellingen en een 360° aanpak van de patiëntenzorg. Agfa zet in op innovatie door middel van hun intern programma Eureka. Op deze manier willen ze hun collega’s van R&D en Service de mogelijkheid bieden om 10% van hun tijd bezig te zijn met innovaties en om nieuwe ideeën te bedenken en deze uit te werken tot prototypes.

Het is de bedoeling om de innovatieve spirit binnen Agfa de voeden en om het personeel op de hoogte te brengen van het Eureka-programma. Oorsponkelijk werd de boodschap verspreid door een PowerPointpresentatie. Maar om zowel de collega’s van R&D als die van Service te bereiken, is het beter om de boodschap op een korte, bondige en attractieve manier over te brengen. Het filmpje moet online rond te sturen zijn en intern gedeeld kunnen worden op het intranet.

Het resultaat is een geannimeerd filmje dat het personeel oproept om mee te bouwen aan een modern en innovatief bedrijf. Het zet aan om na te denken over nieuwe mogelijkheden en ideeën die kunnen leiden tot een nieuw prototype. Op de jaarlijkse Innovation Day worden de beste ideeën voorgesteld en worden er prijzen uitgedeeld.

Content Strategy
Mayerline

Mayerline

July 2017
July 2017

Mayerline

Digital Strategy
Branding & Positioning
Content Strategy
Copywriting
Photography

Clients’ reviews

Check the latest reviews from our clients
1 review(s) posted

Total ratings

5/5
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
5/5

Karen Vandenbossche  a year ago

Job position unknown
add_circle_outlineAdd a new review

Let us guide you to the best agency

From web design to advertising campaigns, we guide you to the right agency fitting your needs and budget. Then, compare and hire the one that’s right for you.

I need an agency

100% free. Fees are charged to agencies interested in your project.