ARK BBN

Agency expert in Branding & Positioning, Digital Strategy.

Profile verified by its ownerContact ARK BBN
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
( reviews)Contact ARK BBN

We love boring

Van kleine niches tot big business. Vaak onbekend, nooit onbemind – want ze maken een belangrijk verschil in ons leven. Daarom houden we er zo van. En willen we de hele wereld ervan overtuigen om hetzelfde te doen.

Jouw b2b-marketing- en -communicatiepartner
ARK BBN combineert lokale kennis en ondernemerschap met de expertise en ervaring van een wereldwijd netwerk. Je krijgt een ongeziene dienstverlening, zowel in de breedte als in de diepte.

Door de combinatie van een gerichte strategie, sterke ideeën en een maximale, digitale omkadering begeleidt ARK BBN jouw volledige b2b-communicatietraject. Ons doel? Je ROI meetbaar maken en optimaliseren.

Onestop-shop aka b2b-communicatiehuis
Als onestop-b2b-bureau hebben we het niet zo voor hokjes: ons multidisciplinaire team richt zich op resultaten meer dan (marketing)specialisaties. Voor al onze cases starten we bij de strategie – wat daarna gebeurt, hangt van je project af.

Marketing Automation, content en pr, grafisch ontwerp, webdesign, social media … Waar je merk ons ook brengt, onze creatieve koffer staat klaar.

Wereldwijd b2b-specialist

40 kantoren, verdeeld over 27 landen. Met 1.130 specialisten en 160 awards zijn we de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Stuk voor stuk gedreven door onze passie en de drive om jouw b2b-marketing naar een hoger niveau te tillen.

Partners

Oracle Eloqua - HubSpot - Meltwater - ShowPad

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
( reviews)Contact ARK BBN

Certifications

Profile verified by its owner

Location

placeShow addresskeyboard_arrow_right

Languages

nlenfr

Services

Contact info

webShow websitekeyboard_arrow_right
phoneShow phone numberkeyboard_arrow_right
emailShow contact emailkeyboard_arrow_right

Social Media

Facebookkeyboard_arrow_rightTwitterkeyboard_arrow_rightLinkedinkeyboard_arrow_rightVimeokeyboard_arrow_right

Services offered

We are active in different sectors

Branding & Positioning
  • Waar en niet waar. Ook al zijn de technieken en klanten misschien veranderd, om communicatie succesvol te maken, moeten er altijd enkele basisregels gerespecteerd worden. We focussen daarom niet enkel op methodes, maar gaan het breder bekijken. We willen je communicatie écht laten werken. Dus … waar staan we nu? Waar willen we heen? En hoe geraken we daar? Om de behoeften in kaart te brengen, de communicatie te optimaliseren en op een logische manier te dirigeren, stelden we het brandjourney-model op: 1 Waar staan we vandaag? Voor we van start gaan, moeten we bepalen wat onze status in de huidige markt is. 2 Waar zouden we graag staan? Eenmaal we weten waar we ons bevinden, kunnen we doelen stellen: wat zeggen we aan wie, op welke manier en waarom? Richten we ons tot bedrijven (business-to-business), consumenten (business-to-consumer) of allebei? Door deze vragen te beantwoorden, bepalen we onze ‘strategie’. 3 Hoe geraken we daar? Wat is de snelste, meest effectieve en gunstige manier om onze bestemming te bereiken? Waar en wanneer verspreiden we ons bericht? Outbound (push) Sommigen noemen dit ook ‘traditioneel’ adverteren. Je duwt als het ware je bericht richting de doelgroep via verschillende online en offline kanalen. Marketing- en communicatiemanagers kennen deze techniek, want ze wordt vandaag nog altijd veel gebruikt. Maar om efficiënt te zijn, moeten de principes van outbound worden toegepast volgens de regels van de kunst. Daar kunnen wij jou absoluut bij helpen, maar dit zou ons nu te ver leiden. Inbound (pull) Inboundmarketing gebruikt content om klanten aan te trekken. Eerst en vooral moet die content gemaakt en aangepast worden, om hem vervolgens te verdelen via verschillende kanalen. Het doet denken aan een magneet: je doelgroep wordt aangetrokken door de content die je hen aanbiedt. Vervolgens worden je bezoekers leads, leads worden klanten en klanten worden fans. En dat is hoe Clint uiteindelijk een klant werd … 4 Hoe kunnen we onze brand journey nog verbeteren? Wat hebben we geleerd en hoe kunnen we onze inspanningen verder optimaliseren?
Request info
Digital Strategy
  • Bij digitale marketing staat de consument aan het roer. Dus jongleren we als marketeers bijna dagelijks met tools en kanalen zoals social media, Meltwater, MailChimp, Google Analytics, Google Trends, Google AdWords … Manuele marketing is voorbijgestreefd. Om alle ballen in de lucht te houden én relevante leads te genereren, heb je marketing automation nodig. Marketing automation bespaart je niet alleen tijd en energie, de software helpt je om (vooruit) te redeneren en gerichter te communiceren. In één platform zitten alle contactmomenten vervat – op social media, websites, in mailings, CRM-systemen … Daardoor weet je precies wat je contacten bezighoudt en kan je ze bereiken waar en wanneer ze dat zelf willen, met aandacht voor hun privacy. Het resultaat? Meer inzicht, een hogere productiviteit en kwalitatievere leads. De belangrijkste redenen waarom marketing niet meer zonder automation kan: 1. Meer kwalitatieve leads Marketing automation werkt volgens de inboundfilosofie met leadscoring. Zowel hun gegevens als het gedrag van je contacten op en naast je website worden beoordeeld met een score. Wanneer iemand een belangrijke pagina van je website bezoekt, doorklikt in een e-mail, je website deelt op social media … zakt die verder in de marketingtrechter. Zo weet je precies wie wanneer klaar is voor sales. 2. Verregaande segmentatie Om gericht te communiceren wil je kunnen segmenteren. Dankzij marketing automation kan je lijsten aanmaken op basis van interesse, sector, functie, bedrijfsgrootte, bedrijfsnaam … in één en hetzelfde platform. 3. Dynamische content Met dynamische content kan je de inhoud van een campagne volledig aanpassen aan het profiel en gedrag van de ontvangers. Daardoor kan je contacten benaderen alsof je ze persoonlijk kent: je kan het hoofditem in je nieuwsbrief afstemmen op pagina’s die ze hebben bezocht, evenementen delen op basis van hun locatie, een webinar aankondigen op hun kennis- of interesseniveau en ga zo maar door. Bij marketing automation kan je zulke content gebruiken in formulieren, op websites, op landingspagina’s en in e-mails. 4. Effectieve A/B-testing De doeltreffendheid van een (e-mail)campagne, landingspagina of formulier hangt af van meer dan de boodschap alleen. Marketing automation software laat je toe om twee variaties van dezelfde campagne te testen en stuurt de beste versie daarna automatisch naar de rest van je contactenlijst. Probeer eens een andere onderwerpregel, afbeelding, knoptekst, knopkleur en kijk zelf in welke versie het meest wordt doorgeklikt. 5. Dynamische campagnes Campagnes worden weergegeven als processen (‘workflows’) die zijn opgebouwd uit verschillende stappen. Elke stap wordt geactiveerd door het gedrag van je ontvangers (‘triggers’). Klikken ze op een link of knop in je eerste e-mail, dan kunnen ze doorgesluisd worden naar de volgende stap. Openen ze de mail niet, dan volgt er een tussenstap, waarbij bijvoorbeeld de onderwerpregel is aangepast. Als er helemaal niet wordt gereageerd, wordt de boodschap geherformuleerd. Het verloop van je campagne beslis je volledig zelf wanneer je een proces uittekent. Campagnes kunnen elkaar opvolgen totdat elk contact een individueel traject doorloopt. 6. Sterkere sales Marketing automation slaat een brug tussen marketing en sales. Zo kan Eloqua gekoppeld worden aan het CRM-programma Salesforce bijvoorbeeld. Wanneer contacten gedefinieerd worden als sales-qualified leads, worden je commerciële collega’s daarvan op de hoogte gebracht. En zij zien precies waarin elke lead is geïnteresseerd. 7. Hogere productiviteit Doordat alle marketinginspanningen centraal worden beheerd en bijgestuurd, gaat er minder tijd verloren aan planning en coördinatie. Zodra je een proces hebt gedefinieerd, kan je tijd vrijmaken voor iets nieuws. Daardoor kan je marketingteam sneller, flexibeler en gerichter optreden en zelfs al slapend nieuwe leads binnenhalen. 8. Beter klantinzicht Dankzij marketing automation kan je precies zien welke acties je leads ondernemen voor ze tot aankoop overgaan. Elk gedrag op je website wordt bijgehouden in een individuele customer journey map: de pagina’s die je contacten bezoeken, formulieren die ze versturen, in welke mails ze klikken, welk nieuws ze volgen … Zo krijg jij meer inzicht in je doelgroep en kan je de juiste contactmomenten kiezen. 9. Meetbaar resultaat Meten is weten. Hoeveel mensen je hebt bereikt, wie, welke pagina’s ze hebben bezocht en gedeeld, op welke knoppen of links ze hebben geklikt, aan welke events ze hebben deelgenomen, op welk nieuws ze zich hebben geabonneerd … bij afloop van een campagne krijg je een duidelijk rapport van de resultaten. Je kan die cijfers in verband brengen met andere marketingacties, waardoor je – binnen de context – gedrag kan analyseren en voorspellen. Marketing automation is een tool om meer te halen uit je marketinginspanningen. De kracht zit ‘m in de hyperpersonalisatie en centralisatie: met het juiste platform kan je de klantervaring verbeteren, de productiviteit van je team verhogen en meer kwalitatieve leads genereren. Het blijft natuurlijk technologie – voor de uitwerking en analyse van je processen heb je nog altijd (hybride) marketeers nodig. Onze tip: denk groots, begin klein, groei snel.
Request info

Interested by our service? Contact us now!

Contact ARK BBN

A few metrics about the agency

2

Services

0

Reviews

0

Works

15

Team members

Clients’ reviews

Check the latest reviews from our clients

review(s) posted

Total ratings

0/5
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
No recommendation has been published yet.
Be the first to post one!
add_circle_outlineAdd a new review

Let us guide you to the best agency

From web design to advertising campaigns, we guide you to the right agency fitting your needs and budget. Then, compare and hire the one that’s right for you.

Find my agency

100% free - Fee is charged to agencies willing to collaborate with you.