AB

Agency expert in Content Strategy, Branding & Positioning, Digital Strategy, Advertising.

Profile verified by its owner & certified by Sortlist

starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(10 reviews)
AB

About AB

Home - Belgium - Flanders - AB

This agency has already been claimed by its owner

Description
  • Als unbound agency maken we slim werk voor jouw merk: stevige merkstrategie, creatieve ideeën, sterk grafisch design, in een juiste mix van online & offline.

    Unbound kwam er niet vanzelf. Vroeger hebben we merken groter gemaakt met outbound marketing. Vandaag laten  we  ze tegelijk verder groeien met inbound marketing. Want jouw business rendeert meer als wij het beste van de twee werelden slim combineren. Punt uit. Dus noemen wij ons unbound. Ongebonden aan regeltjes. Onbevangen en complexloos tegenover innovaties. Onverbloemd onze mening verkondigend.

    Onze klanten kennen ons als ankerpunt, als engelbewaarder voor een consequente merkstrategie. Voor velen zijn we ook een speerpunt om nieuwe wegen in te slaan. Sinds de prille begindagen in 1987 hebben we onszelf voortdurend heruitgevonden, aangepast, vernieuwd. Want tijden veranderen, dus wij ook. 

    We werken volgens 4 inzichten:

    1. Expertise. 

    Met bijna dertig jaar ervaring beginnen we toch elke dag vrolijk van nul - zo blijft onze output voor jou relevant en fris.

    2. Strategie. 

    Jij bent niet onze klant, jouw klant is onze klant – je merk staat niet centraal, wel de mens die je wil bereiken.

    3. Ideeën. 

    Je budget is niet oneindig, dus laten we het slim renderen met kosteffectieve ideeën die op het juiste moment via de juiste media de juiste mensen bereiken en overtuigen.

    4. Partnership. 

    Echt partnership draait om persoonlijk contact, niet om een zakelijk contract - hoe beter we elkaar begrijpen, hoe beter ons werk voor jou.

    Voor deze klanten bewezen we alvast onze meerwaarde: Recupel, GreenHouse, BENT merkschoenen, Bel&Bo, McCain, Alpro, Canderel, Spaas, Davitamon, Bodysol, Galenco, SV Zulte Waregem, Initial, Samsonite, Delta Lloyd Bank, Recytyre, Elbeko, Kömmerling, Forbo ...

    Meer referenties? Vraag Koen (koen@ab.be), Lien (lien@ab.be) of Brigitte  (brigitte@ab.be) wat slim werk voor je merk kan betekenen.

    Laat je inspireren op www.ab.be, op www.facebook.com/CommunicationArchitects, op www.linkedin.com/company/ab-the-unbound-agency of op Twitter via @ABunbound.

    Een job of een stage? Vertel ons in een kort bericht waarom je bij AB aan de slag wil. Als je ons overtuigt, contacteren we je. Deal?

Awards or Nominations
stars
YouTube Ads Leaderboard
2017
Online video
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
(10 reviews)

LocationWaregem, Belgium

Languages

en
nl

Contact info

400 12 34 56 78

AB@AB.com

Social Media

Services

Services offered

We are active in different sectors
Content Strategy
  • Content strategie en invulling op maat worden steeds belangrijker in onze communicatiemix.
Digital Strategy
  • Als unbound agency komt het digitale verhaal op de eerste plaats, zonder dat we de offline mogelijkheden vergeten. Het web en de sociale media als draaischijf, gedreven door creativiteit, strategisch inzicht, data én meetbare resultaten die je business vooruit helpen.
Branding & Positioning
  • Van strategie tot en met creatie en uitrol. Volledig op maat van het bepaalde brand DNA.
Advertising
  • Advertising in alle mogelijke vormen en via alle mogelijke kanalen: mediaplanning in overleg met en op maat van de klant, zijn doelgroep en doelstellingen.

Interested by our service? Contact us now!

A few metrics about the agency

4
Services
10
Reviews
4
Works
13
Team members

Previous Works

Check the latest works made for our clients
4 work(s) uploaded
Lampencampagne : een saga

Lampencampagne : een saga

February 2015
February 2015

Lampencampagne : een saga

De Recupel-lampenmannen zijn sinds 2010 vertrouwde gezichten in het hele land. Jaar na jaar weten ze een primetime-publiek te ontroeren, charmeren, aan het lachen te brengen. In 2015 maakte tv-kijkend België kennis met de Recupel-lampenvrouwen die in een over-the-top horror scène terechtkomen. 

Zo mogen we stilaan spreken van een saga, met de nodige humor die nooit de essentie uit het oog verliest: lampen horen enkel thuis in het recyclagepark of het RecyclePunt. Vooral dit laatste inzamelkanaal is steeds belangrijker. Vandaar de affichage rondom de winkelpunten en de parallelle B2B-inspanningen om zoveel mogelijk winkelpunten tot RecyclePunt te converteren.

De site www.watmetmijnlamp.be vertelt het hele verhaal rond verwerken en recycleren van lampen. Bezoekers vinden er snel het RecyclePunt in de buurt. Prerolls en webbannering bieden verdere online ondersteuning. 

Een apart B2B-luik focust op grote organisaties en bedrijven. Die hebben vaak enorme hoeveelheden lampen die aan vervanging toe zijn. Recupel spoort ook hen aan om inzamelpunt van lampen te worden, via vakbladavertenties en DM.

Conclusie: een omnichannel campagne die jaar na jaar verfijnd wordt.

Advertising
De referentie in dienstencheques

De referentie in dienstencheques

July 2016
July 2016

De referentie in dienstencheques

In 1 maand tijd 134 nieuwe huishoudhulpen en 812 nieuwe klanten voor GreenHouse dienstencheques, dé referentie voor poetshulp in Vlaanderen. Dat was maar een eerste resultaat van de typerende AB unbound-aanpak: een clevere mix van inbound marketing en outbound marketing: SEO, SEA, radio ... En dan hadden we het nog niet eens over ons vooronderzoek van de online aanwezigheid van GreenHouse: het zette  de poort naar succes wagenwijd open.

Oordeel op www.greenhouse-vlaanderen.be zelf hoe logisch en helder de nieuwe  site in elkaar zit en lees op http://www.ab.be/poetshulp-greenhouse-unbound-case/ wat onze inspanningen voor Greenhouse allemaal opleverden. En nog steeds opleveren.

Digital Strategy
Bandenspanningscampagne 2017

Bandenspanningscampagne 2017

July 2016
July 2016

Bandenspanningscampagne 2017

De jaarlijkse preventie- en veiligheidscampagne

Recytyre staat in voor de recyclage en verwerking van oude banden. Maar ook preventie en veiligheid zijn belangrijk. Zo kom je snel uit bij de staat van de banden en de bandenspanning. Het is zoals de BOB-campagne: iedereen ziet wel het belang in, maar zelf actie ondernemen, daarvoor is permanente sensibilisering nodig. Vandaar onze jaarlijks terugkerende campagne, getypeerd door slimme unbound tactieken. Met een uitstekend evenwicht tussen inbound en outbound marketing streven we naar een maximaal bereik en return.

Tijdens de laatste campagne begin 2017 lieten we peuters op een ludieke manier het verhaal vertellen. De insteek? ‘Wacht niet op je kinderen, check zelf je bandenspanning’.

De campagnesite www.veiligeband.be was de draaischijf met – je raadt het al – veiligheid als belangrijkste thema. Een webstek doorspekt met handige tips, snappy video’s, een wedstrijd, onderzoeksresultaten …

Inbound: onderzoek, online video en social

Startpunt voor onze inbound aanpak was het brede publieksonderzoek, in samenwerking met het BIVV en voorafgaand aan de campagne.

  • Enerzijds leverde het ons relevante consumer insights op om de campagne-inhoud verder te verfijnen en de focus van de content te bepalen.
  • Anderzijds mondde het delen van de inzichten met pers en media uit in waardevolle free publicity, een ideale traffic driver bij de aanvang van de campagne.

Binnen het inbound gebeuren vormden online video’s het zwaartepunt. Deze werden gretig bekeken en gedeeld, met YouTube als driver voor visibiliteit en traffic. Resultaat: een YouTube Ads Leaderboard. Met deze award bekroonde Google de best bekeken YouTube commercial in het eerste trimester van 2017 (check de cijfers op www.ab.be/ab-wint-youtube-ads-leaderboard/). Niet zomaar een award dus, maar gebaseerd op objectieve data:

  • organisch en betaald bereik
  • kijkduur
  • retentie

De award krijgt nog meer glans als je weet dat het om een totaal mediabudget van amper €12.000 ging (voor 3 VL + 3 FR commercials).

Ook de impact van de social media was groot en kreeg een extra boost via de samenwerking met zorgvuldig geselecteerde influencers. Zij vertimmerden onze boodschap met een leuke twist tot (schijnbaar) nieuwe content. Zelfs de wereldberoemde Bengaalse kater Thor (www.instagram.com/bengalthor) werkte met plezier mee (https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1206478739405624/). Rani Cucicov, ‘manager’ van Thor, getuigde bij Van Gils en Gasten over het waarom van de samenwerking met Recytyre: https://www.facebook.com/Thorthebengal/videos/1313954645324699/. Opnieuw gouden free publicity!

Outbound: activerende POS en radio

Outbound mikten we vooral op het bereiken van de doelgroep (de autobestuurder) op het juiste moment. Enerzijds was er het POS-materiaal in bandencentrales, garages en Q8-tankstations.

Anderzijds was er een stevig radioluik. Naast de klassieke radiospots was er ook een creatieve samenwerking op met MNM waarbij de luisteraars kans maakten op een slipcursus. In dat kader maakten en postten Peter Van De Veire en sidekick Julie Van den Steen van de ochtendshow een online filmpje. Tijdens de dag van de slipcursus ging MNM bovendien live vanop het circuit waar de winnaars hun slippertjes maakten (www.facebook.com/MNMbe/videos/10154904450529454/). Goed voor extra campagnebuzz en maximale interactie met luisteraars. Zo gebruiken we radio op zijn sterkst: als een community-medium.

Slotsom: dankzij de boodschap met een hoog likeability gehalte en de uitgekiende mix van online en offline zorgden we voor extra bewustwording en zetten we heel wat mensen aan tot actie en gedragsverandering.

Advertising
Graphic Design
Copywriting
Social Media
Nationale kookenquête

Nationale kookenquête

February 2015
February 2015

Nationale kookenquête

AEG-inbouwtoestellen promoten via een app en tegelijk ook consumenten meer betrekken bij het merk. Dat was de opdracht die AB van AEG (Electrolux) kreeg voorgeschoteld. AB adviseerde een gamification aanpak en zette een digitale rondvraag op poten.

De Nationale kookenquête was geboren.

Wat leverde dat op ? Fun en merkbeleving. Een pak relevante merkinzichten,  consumentengegevens en onderzoeksresultaten. Behoorlijk wat earned media. Lees op www.ab.be/aeg-enquetes hoe een bescheiden briefing uitmondde in een ambitieuze unbound-campagne. En hoe we dat succes nog eens mooi overdeden met de Waskrak.

Digital Strategy

Clients’ reviews

Check the latest reviews from our clients
10 review(s) posted

Total ratings

5/5
starstarstarstarstar
starstarstarstarstar
  • starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Katrien. Verfaillie  a year ago

    Communication Manager at Recupel vzw

    With recycling electr(on)ic appliances being our core business, we are not the average kind of client. Working together with Recupel requires a challenging approach, resulting in a specific way of communicating. AB masters that expertise. In AB we have always found a partner who not only thinks alike but who thinks ahead. They claim to be unbound and they act likewise: unprejudiced, open minded and yet relying on over 25 years of marketing experience. On a day-to-day level I feel comfortable too because I know I can always count on the dedication of the entire AB team. They handle every project accurately, with an impeccable follow-up.

    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Kirsten Turrekens  a year ago

    Marketing Manager at Ontex

    Ontex is a listed multi-national which provides baby diapers, products for feminine hygiene and adult diapers for incontinence. Being the expert in continence care, we were looking for a partner who was able to translate this expertise into a strong brand image and story. AB helps us to build our brand. Not easy for a brand and product that is not “sexy” at all, but AB tackles this as the best. The AB-team is enthusiastic, has a hands-on mentality and thinks together with the client to come to the best solution. You can always count on them for a 100% !

    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Lien Desmet  a year ago

    Account Director at AB Creations / Marketing & Communication Professional at AB
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    laura zoepf  a year ago

    Design Ambassadeur bei AB - the unbound agency
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Jorge De Wintere  a year ago

    Creative designer
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Brigitte De Paepe  a year ago

    Account Director
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Piet Coucke  a year ago

    Job position unknown
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Mike Bral  a year ago

    Senior artdirector at AB
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Marc Pauwels  a year ago

    copywriter at AB Creations
    starstarstarstarstar
    starstarstarstarstar
    5/5

    Koen Verbauwhede  a year ago

    Job position unknown
add_circle_outlineAdd a new review

Let us guide you to the best agency

From web design to advertising campaigns, we guide you to the right agency fitting your needs and budget. Then, compare and hire the one that’s right for you.

I need an agency

100% free. Fees are charged to agencies interested in your project.